بایسته های شرکت ها
نوشته شده توسط : animoshaver

میزان کلی پاداش هیئت مدیره شرکت‌ها (با رعایت قانون) و نیز میزان پاداش هر عضو هیات مدیره و چگونگی پرداخت پاداش هیات مدیره، برابر مصوبه مجمع عمومی عادی شرکت خواهد بود.


پاداش هیات مدیره درباره اشخاص حقیقی که به نمایندگی از شخص حقوقی در هیات مدیره شرکت‌ها عضو هستند بلحاظ حرفه ای باید به نمایندگان شرکت‌ها پرداخت شود نه به خود شرکت‌ها. زیرا پاداش در حقیقت ، اعطای اجرت به کیفیت و دانش مدیریت است که آن هم از طریق اشخاص حقیقی ، طراحی و پیاده سازی می شود. همچنان که مسئولیت‌های مالیاتی و قانونی متعددی متوجه نماینده شرکت‌ها در هیات مدیره است پاداش نیز باید به نماینده شرکت در هیات مدیره پرداخت شود نه به خود شرکت.


اموال و دارایی شخصی اعضای هیات مدیره شرکت ها هنگامی در معرض توقیف و بازداشت بابت بدهی های شرکت قرار خواهند گرفت که به درخواست اشخاص ذینفع در دادگاه ثابت شود ورشکستگی شرکت های تجاری یا کافی نبودن دارایی شرکت برای پرداخت بدهی هایش ناشی از سومدیریت و تخلفات یک یا چند نفر از اعضای هیات مدیره شرکت بوده است.


تعداد زیاد معاملات سهام یک شرکت یا تعداد زیاد متقاضیان خرید سهام یک شرکت ، بخودی خود به معنای با ارزش بودن یا سودآور بودن آن سهام نیست.

سودآور بودن سهام یک شرکت را باید با توجه به گزارش های مالی مربوط به فعالیت ها، پروژه ها و معاملات آن شرکت تشخیص داد. 

گزارش ها و ترازنامه مالی و عملیاتی یک شرکت (که بیانگر میزان سود شرکت نیز هستند) هنگامی دارای ارزش و اعتبار خواهند بود که اولا واقعی باشند و ثانیاً به تایید بازرس قانونی شرکت رسیده باشند و ثالثا به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت نیز رسیده باشند.
پیش از خرید سهام شرکت‌ها با کارشناسان و وکلای متخصص در زمینه حقوق تجارت و بورس مشورت کنید


در بعضی از شرکت های ایرانی، مرسوم است که جلسات مجامع عمومی و جلسات هیات مدیره شرکت را عملاً برگزار نمی کنند و صورتجلسات مربوط را جداگانه و به قول خودشان از طریق دستگردان امضا و به اداره ثبت شرکتها ارایه می کنند.
عدم برگزاری جلسات مجامع و هیات مدیره و امضای صورتجلسات مربوط به آنها علاوه بر این که بعضاً با مشکلات و ادعاهایی همچون جعل امضا و جعل سند، مواجه می شود از دیدگاه قانون تجارت ایران می‌تواند از موجبات ابطال صورتجلسات و ابطال تصمیمات متخذه گردد.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید





:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: